2013-03-29

Ja må han leva!

För 33 år sedan föddes Pe, min yngste son. Han kom lätt och snabbt till världen. - Är det så här det är att föda barn! Då skulle jag kunna föda ett till imorgon, utbrast jag. Med förste sonen, Joy, var det en utdragen historia, 26 timmar, då värkarna inte fungerade som de skulle. Med Pe fick jag uppleva hur kroppen egentligen ska reagera.

Idag har vi firat Pe hemma hos oss med god mat, hemlagad tårta, godis och några partier Spite & Malice. Lilla Hjärtat hade tillverkat ett armband till sin farbror. Det var nog den allra finaste presenten.

Dagens sjal
Den här batiksjalen är ganska liten i ovanliga färger. Den kom till mig på åttiotalet via ett indiskt besök. Jag tog hand om en vacker, livlig indisk dam, som var fru till min chefs affärsbekant. Så många spännande möten jag fått uppleva genom jobbet!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in och önskar en Glad Påsk

Maggan sa...

Glad Påsk, Janne och Lily!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...