2013-03-04

Körsbärsdalen - snart kommer jag!

Pyrenéerna i maj 2011
Jag har inte riktigt funnit mig till rätta än med mitt nya liv. -Det tar lite tid, säger folk som varit där jag är nu. Jag har ju alltid varit van att "göra nytta", vara en kugge, betyda något för maskineriet, göra min plikt (om än med glädje). Nu behövs jag inte där längre. Jag kan göra lite som jag själv vill. Ja, inom rimliga gränser, förstås.

Nu fyller jag min tid med tandläkarbesök, fobiträning, gym, massage, arbete på Kupan, möten med släkt och vänner (inklusive Lilla Hjärtat), föreningsliv, "arbete" i kyrkan ... Ja, det har jag ju skrivit om tidigare.

Idag på morgonen har jag haft tre trevliga kontakter med yttervärlden:

  • "Bruce" på långsemester i Thailand som utmanar mig på Wordfeud då och då
  • Barndomskamraten som vill ha min hjälp att ta sig till Lund i vår, till en MS-läkare
  • PO66 som tycker jag kan komma ner till Pyrenéerna några dagar och hålla henne sällskap
Å, vet ni!? Jag har just bokat en resa tur och retur till Girona! Om en månad ganska precis är det jag som susar ner till Körsbärsdalen!

PS: Jag har hittat en trevlig sida med pussel, som man kan lägga på nätet när man får lite tid över. Klicka på länken och välj tema om du har lust att pussla.

5 kommentarer:

Musikanta sa...

Det där med kugge i maskineriet är övergående. Om något halvår kan du inte förstå hur du hade tid att jobba. Och du har ju massor av aktiviteter på gång. Och vilken härlig känsla att bara kunna lösa en biljett så där utan att be om ledigt!
Kram

epsilon sa...

Att inte få avgöra själv när man ska sluta är ju inte så kul men när du reflekterat färdigt så kommer du bara att njuta av friheten. Och att resa är ju toppen!

Anonym sa...

Vad härligt att få göra en sådan resa under våren, önskar dig en trevlig vistelse i Körsbärsdalen. Kram från Terttu

Anonym sa...

Girona är katalanska och stället ligger väl nere i spanien eller hur? Spännande att få åka dit. ha det bra !

Maggan sa...

Musikanta och epsilon: Visst, jag vet att det är lyxigt att kunna bestämma över sin egen tid och kunna ta till vara tillfällena som uppstår. Jag kommer att anpassa mig.

Terttu: Tack, vännen!

Janne: Det är så rätt. Girona ligger i Katalonien och min vän bor i Frankrike inte långt därifrån! Ha det så bra själv, Janne!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...