2013-03-30

Väldoft

Bilden på lavendel har jag lånat från nätet, resten är fotat av mig för en liten, liten stund sedan.  Som vanligt kan du klicka på bilden för att få den större.
Jag hör definitivt inte till den pyssliga sorten, men lite romantisk är jag ändå. Jag fick för mig att tillverka några lavendelpåsar och gjorde dem som små vita hjärtan. De har länge legat på min "att-göra-lista", men idag blev det utfört. Du kan se dem på bilden ovan. Det kändes trevligt att skapa något med egna händer.

Det är påskafton idag och Maken och jag är ensamma hemma. Ja, riktigt ensamma har vi inte varit. Påskgummor och påskgubbar har stått i dörren och önskat Glad Påsk och grävt ett tag i godisskålen. Nu börjar man se botten på skålen.

Dagens sjal



Dagens sjal är skir, vit och grön. Jag har haft den i min ägo sedan i julas, då jag fick den från min väninna Ch. Jag känner mig så elegant när jag sveper den om min hals.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka söta hjärtan du sytt! Förr hade jag alltid lavendelpåsar i mitt linneskåp, det doftade så gott.
Kram Vanja

Maggan sa...

Tack, Vanja! Det var jättekul att göra och jag har lavendel kvar, så fler kan det bli. Köpte lavendeln via din dotter.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...