2013-10-04

Docksystrar

Solnedgång över Halsvik. Styrsö
Det är nu en vecka sedan vi satt vid randen av ett hav, kompisen Ch och jag. Det blev många skönhetsintryck som stannar kvar länge i minnet och sinnet.

Med hem från Västkusten hade jag förutom böcker en tjusig dam, en docka i lång sekelskifteskappa. Min syster S hade köpt den till Lilla Hjärtat för att hon tyckte att dockan liknade min docka Cecilia. De skulle kunna vara systrar. Nu står Nora här och väntar tills nästa gång Lilla Hjärtat kommer och hälsar på.
Dockan Nora
Cecilia sitter som vanligt bredvid min säng, med glasartad blick. Hon är för skör för att lekas med. Hennes historia skrev jag om här.


Dockan Cecilia
Igår var det kursstart för min släktforskning. Tack vare att jag för många år sedan fått kopior av en släktings efterforskningar hittade jag ända till min farfars farfars far redan första gången. Spännande att följa sina rötter och försöka göra sig en föreställning om förfädernas liv.

Nu ska jag sätta på kaffet och ta in tidningen. Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...