2015-02-01

Snö och rosor


Vilka kontraster mellan inne och ute! I morse skottade jag mig fram till tidningen i brevlådan iförd min röda morgonrock. Det var inte måttligt vad det snöat under natten.

En timme senare försökte jag gräva fram min lilla bil ur snöhögen. Våra grannar, som äger en liten restaurang, kom bara några meter på vägen innan deras bil gled ner djupt i diket. Mina dåliga erfarenheter av snömodd och trafik fick mig att kalla på Maken, som var bussig nog att skjutsa mig till kyrkan. Idag var jag kyrkvärd och skulle vara på plats vid niotiden. Jag kom fram något försenad och grannarna kom till slut upp ur diket.

Tur att det inte snöade lika mycket igår, då vi tog en tur några mil norrut till Min Lilla Tant som fyllde 97 år. Vi fick skjuts av hennes son och sambo och tillbringade några timmar på det trivsamma boendet. Min Lilla Tant verkade nöjd med uppvaktningen, glad över blommor, hallontårta, kaffe och konfekt men framför allt över sällskapet.

Den 31 januari 1918 föddes Min Lilla Tant i sin mormors stuga som ligger vid en sjö långt ute på landet . Undrar just om det var lika mycket snö den gången?

Snöiga söndagshälsningar
Maggan

1 kommentar:

Musikanta sa...

Här har hänt massor med trafikolyckor på grund av halkan. Som väl är inte så allvarliga. Kent fick gå ensam till kyrkan idag eftersom jag hade en del att göra hemma. Han ville gå dit och ta foton för Kyrkklockan eftersom det var dopfest.
Fantastiskt om man tänker på hur mycket din lilla tant har varit med om i sitt liv. Jag förstår att hon blev glad över att ni kom till hennes födelsedag.
Kram från Ingrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...