2015-05-23

Fynd


Som jag har berättat tidigare jobbar jag en eftermiddag i veckan på Röda Korsets Second Hand-butik Kupan. Den kan vara en riktig guldgruva ibland.

En av mina vänner hittade en ljusstake för fyrtio kronor. När hon kom hem och tittade efter vad hon köpt, såg hon att det var en logotype på den. Google berättade att det var en designerpryl som betingade ett pris på 2000:- i storstaden.



En annan kompis hittade ett häftigt glasbord med inbyggd fiol. Som nytt kostade bordet 15.000:- och nu var priset 300:-.


Gyllene flickor


Själv blev jag glad när jag upptäckte två reproduktioner av Elisabeth Bergstrand-Poulsen. Maken hjälpte mig att bättra på ramarna med lite guldfärg. Nu hänger tavlorna i mitt datarum och sprider sitt gyllene sken. Vad jag fick ge? Tio kronor stycket! Överkomligt för en smula nostalgi och värme.

Idag är det Pingstafton och solen har kommit tillbaka. Då kan Katten och jag hänga lite i trädgården igen.


Ha det!




3 kommentarer:

epsilon sa...

Vilket fantastiskt bord, lite svårplacerat men för en musiker kanske. Och kostar det bara 300 gör det ju inget om man tröttnar och låter det gå tillbaka till secondhand.

Maggan sa...

epsilon: Precis, bordet är ämnat för en fiolspelare. Hoppas han har det rymligt hemma.

Kicki sa...

Din kompis vill inte sälja detta . Isåfall vad vill hon / han ha .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...