2015-11-01

Det bultade på dörren ...


Vi var rustade, Maken och jag, när det bultade på dörren. Därutanför stod en häxa och en spindelkvinna. Vi mutade dem med den välfyllda godisskålen och slapp deras busstreck. Fast jag undrar vad de skulle ha tagit sig till om de inte fått godis. Jag vågade aldrig prova.

Resten av dagen tillbringades sjungande. Bodarnekören medverkade först i Tiveds kyrka och sedan i Finnerödja. Vi sjöng tre sånger av Py Bäckman och en svår men vacker av Rutter. Anna-Greta sjöng Som en bro över mörka vatten men sin fylliga stämma. Vid textraden "som en båt över mörka vatten" kunde jag inte låta bli att tänka på gummibåtarna över Medelhavet.


Idag är det Lilla Hjärtats födelsedag! Hon fyller sju år. Oj, oj. Nu kan jag inte kalla henne för Lilla Hjärtat längre, Det får bli Hjärtat. Här är en bild av alla födelsedagsfiranden hon haft. På den första kunde jag inte vara med eftersom jag fick svininfluensa, Laxås första konstaterade fall!!

Det ser ut som prinsesstårta har varit favoritföda och favoritfärgen rosa. Fast förra veckan svarade hon att henne favoritfärg nu är blått i alla nyanser!! Hon börjar bli stor,

konstaterar
Farmor

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Margareta !Fantastiska bilder på solstrålen I. Massor med kramar från mig till I. och stort GRATTIS på födelsedagen <3

Tredje året i Hjo sa...

Favoritfärg: blå. Det blir nog genusvetenskap i Lund med tiden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...