2015-11-21

Uppåt väggarna


Så kom snön till sist och pudrade marken vit. Den gör omgivningarna vackrare och ljusare, men man får gå försiktigt så man inte halkar.


Igår hade jag ett ärende hos optikern i La Stada och Maken var bussig och följde med. Open Art har efterlämnat spår i staden. Den här gigantiska muralmålningen kunde jag se utan vare sig glasögon eller linser.


På torget höll man just på att lasta av den välväxta julgranen. Där kan man snacka om bred last. Undrar just var den har växt? Vi hade en sådan gran alldeles inpå knuten ända till parkförvaltningen lät ta ner den för ett halvår sedan.

På parkeringen utanför köpcentret ringlade sig en lång, lång kö av bilar framför en provisorisk däckbytarstation. Det var tydligen många som fått kalla fötter.

Jag hade tänkt att stå på loppis idag för att få sålt lite av vårt överflöd. Garaget är sprängfyllt, där har vi inte fått in någon bil på länge. Men loppiset blev inställt. Istället tror jag att jag ska baka saffransbullar så vi står rustade inför första Advent.




Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...