2016-03-18

Kan inte sova


Vaknar vid tretiden. Kisar mot den digitala klockan. Alldeles för tidigt! konstaterar jag. Försöker somna om. Känner att jag behöver gå på toa. Famlar efter glasögonen och vacklar upp. Lägger mig igen och slappnar av. Försöker sova. Axeln värker. Börjar tänka på allt jag ska hinna med under dagen:

  • Göra uppgifter i svenska till min elev som jag ska träffa under dagen
  • Baka tre mjuka kakor till morgondagens påskbasar
  • Städa undan en del till ESC styrelsen kommer hem på förmiddagen
  • Dra ut kopior till inbjudan till årsmöte
  • Ha styrelsemöte hemma
  • Packa allt som ska med till mitt loppisbord på påskbasaren, växel, påsar...
  • Läsa svenska med eleven
  • Gå på sillsexa ikväll
Försöker sova, men tankarna mal och jag fyller på min att-göra-lista. Jag hör tidningsbilen komma och brevlådelocken smäller på gården.

Nej, jag gör slag i saken! Det är lika bra att gå upp och verka medan dagen gryr!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...