2016-03-20

Svanspan 2016


Vårtecken: Svanarna i Tysslingen - Check!

Vi valde rätt dag för svanspan. Det var ett tämligen milt väder och all-time-high någonsin när det gäller antalet svanar i Tysslingen: 4.455 stycken! Förra året var det betydligt bistrare och mycket färre svanar.

Lilla Hjärtat frös lite ändå, så hon och jag gick in i museet och tittade på alla uppstoppade fåglar överallt. Hon var mycket intresserad och noggrann och ville veta namnet på varenda fågel. Vi letade efter näktergal och kolibri, men imponerades mest av örnen med utbredda vingar. - Jag har fått ett nytt intresse, sa hon. Fåglar! Så nu blir det nog titt i fågelboken när hon kommer hem nästa gång.

Du undrar kanske hur det gick för mig i fredags och lördags? Jo, tack! Styrelsemötet hemma, svensklektionen, sillsexan och påskbasaren gick bra. Roligast på påskbasaren var att träffa trevliga människor och prata lite. Affärerna gick väl inte lysande men bordshyran fick jag åtminstone ihop till. Det mesta av grejorna hade jag med mig tillbaka igen!

Kängorna längst bak i bilden hade jag på mig idag på utflykten. Det var trots allt rätt sköna att ha på fötterna.

Nu väntar några vårvardagar innan påsken bryter ut! Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...