2016-12-21

Ljuset återvänder


Nu är det som allra mörkast. Värre kan det inte bli. Det känns trösterikt att veta att nu vänder det mot ljuset igen.


För några dagar sedan lyste snön upp nejden, men nu är det brunt och grått igen.


Utsikt från sovrumsfönstret.

I år blir det tre julbord för min del. Två är avverkade redan och tredje blir vårt eget hemma i köket. Det brukar kännas som det bästa, även om Ethels och Ghunchas julbord verkligen inte gick av för hackor. Ethels julmat åt jag med mina kära exkollegor, femtio glada pensionärer från företaget jag jobbat på i 33 år. Några av dem var alldeles nyutskrivna. Ghunchas kokkonster njöt jag av tillsammans med mina nuvarande "jobbarkompisar", gänget från Hembygdsföreningen.


Idag ska jag baka julbröden, utan vilka det icke bliver någon jul (enligt mina söner). Receptet har jag lämnat i denna länk.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...