2016-12-24

Släkten följa släktens gång


Julen är över. Barn och barnbarn har lämnat byggnaden. Underbart är kort (eller bilder som man kan minnas till).

Lilla Hjärtat och hennes far kom i torsdags. Nu har jag överfört traditionen från mormor och mamma med att sjunga Nu sjunga Guds änglar i himmelens höjd på julmorgonen och gå runt med ett tänt ljus. Men innan dess tomtade vi för tant Ve, den allra barnkäraste man kan tänka sig. Lilla Hjärtat ritade en fin teckning till henne som genast hamnade på tant Ve:s kylskåpsdörr.


Ovan några bilder från Lilla Hjärtats jul hos farmor och farfar. Nu firar hon resten av julen hos mormor och morfar.

När det gäller vårt andra barnbarn, Lilla Lila, så är detta hennes första jul. Hon gjorde stora ögon åt allt runt omkring. Själva julklappspappret var kanske mer spännande än innehållet. Rolig var också hennes kusin, tyckte Lilla Lila som sken upp varje gång kusinen var i närheten.


Nu firar även Lilla Lila resten av julen hos sin mormor och morfar.


Här är min första jul med farmor Agnes och pappa Olle på Skogsvägen i Västerås. Jag ser också förundrad ut.

Tidigt imorgon bitti är det jag som ger mig av till Ramundeboda kyrka för att sjunga med kören i julottan. Nu tändas tusen juleljus.

God Jul!

1 kommentar:

epsilon sa...

Vilken fin jul ni haft med barn o barnbarn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...