2016-12-12

Nyanser


Dagen idag blev en stark kontrast mot gårdagens mörker och dis. Sol och snö. Jag var tvungen att fota om månadsbilden:

Söndag den 11 december, nollgradigt disigt
Måndag den 12 december, minus 4 gr











Efter ett styrelsemöte på eftermiddagen klev jag ut på gatan och himlen brann! Den var alldeles randig i guld, rosa och rött. På hemvägen var jag tvungen att stanna och fota blänket i ån.


Här är några bilder från de unga föräldrarnas hem, där vi passade Lilla Lila en stund på lördagskvällen. Det turkosa väggskåpet symboliserar början av deras liv tillsammans. Skåpet är Ems och den kinesiska servisen som står på hyllorna är Pes och hjärtat som hänger på handtaget är deras. Så var det lite när Maken och jag träffades också. Efter några månaders sällskap var det dags för jul. Vi gav varandra fat och glas som matchade. Han fick Ittala-glas av mig och jag fick Arabia porslin av honom. Ett frieri så gott som något.

Ha det!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...