2017-09-08

Blommor, böcker och barnbarn

Orkideen jag fick av Hanna har börjat blomma igen!

Det är fredag morgon och tyst i huset. Svärdottern har kilat iväg till sitt jobb och Lilla Lila och hennes pappa har somnat om i gästrummet. Maken läser NA och dricker sitt morgonkaffe och jag ska snart ställa mig i duschen.

Igår kalasade vi på Skagerntoast som Maken fixat. Lilla Lila fick egen liten toast på sin tallrik. Och efteråt bjöd vi på kronärtskockor med skirat smör och salt. Det var premiär för svärdottern och hon gillade det lika mycket som vi gör.

På mitt nattduksbord ligger nu låneboken ABC bland fjällen om och av Sigrid Rutfjäll, en bok som min bloggbekant Em på den Trassliga Bastmattan har rekommenderat. Den verkar högst lovande. Tack för tipset, Em!


Ha en trevlig fredag, ni därute!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...