2017-09-10

Tjejer


God morgon!

Här sitter jag i min röda morgonrock och det är alldeles tyst i huset. Annat var det i förrgår och i går morse, då jag hade sällskap av Lilla Lila vid frukostbordet och vid tidningsläsningen. Hon vill inte sitta i babystolen längre, känner sig kanske för stor för det, utan klättrar upp på den otympliga furustolen när det ska ätas frukost. Tekakan angriper hon diagonalt, gissar att hon slickar i sig margarinet först.

Under dagen blev det lekparkshäng. Hon provade de färggranna verktygen i sandlådan, åkte rutschkana och gungade. Det gick fort. Jag fick skynda mig mellan stationerna för att hinna ikapp. Det var lite som cirkelträning. - Aj, aj, inte springa med pinne! Den röda svampen ska vi inte röra! Inte äta grus!


Lite lugnare var det på fredagslunchen då jag umgicks med tre trevliga kvinnor med mycket livsvisdom att dela med sig av.

Härliga möten med stora som små, det har jag fått under dagarna som just passerat. Visst är man lyckligt lottad.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...