2018-06-19

Födelsedagsfirande runt köksbordet


God morgon!

Det är dagen efter, alltså Annandag Födelsedag, och jag håller på att hämta mig efter två härliga dagar då jag har blivit "kärleksbombad" med hälsningar från alla håll. Det tar en stund att smälta alla intryck. Jag sparar dem och plockar fram dem  när jag behöver lite ego-boost igen.

På Födelsedagsaftonen samlades barn, barnbarn, svärdotter, syster och svåger hemma hos oss. Tyvärr kunde vi inte inviga de nya utemöblerna eftersom det regnade, men vi fick mysa i köket istället. Det blev Lax à l´Annica och chiwapchichi till lunch. Hur sjutton stavas det?

Sällskapet sjöng alla födelsedagssånger de kunde hitta på för mig och Lilla Hjärtat ledde hurraropen efter varje sång.

På själva Födelsedagen fick vi fint besök av goa vännerna Ve och EM vid kaffebordet. Joy och Maken hejade fram Sverige i VM-fotbollen. Kvällen avslutades med några partier Spite and Malice. LH visade sig vara en riktig korthaj. Hon vann flera gånger i rad. Brås på sin gammelfarmor med samma namn som hon själv.
Lilla Hjärtat, nio år , i klänningen från Skottland







































Här är jag själv nio år, ett födelsedagsfirande för 58 år sedan. Lillasyster L i knät och bästisen Su bredvid.




Nu ser vi fram emot midsommarhelgen. Önskar er en skön sådan!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...