2018-07-02

Sommarhelg med Lilla Lila


Ibland blir den här bloggen rena rama barnbarnsbloggen! Men det är svårt att låta bli att fota när mina små är och hälsar på. Den här gången var det Lilla Lila och hennes pappa Pe som tillbringade helgen hos oss. Det blev en hel del smultronplock, bus och promenader.


Lilla L och jag tog vår vanliga runda. Hon hittade den ena pinnen efter den andra. Det var svårt att välja. Utanför ett hus satt det massor med ballonger. En av pojkarna som bodde där fyllde sju år. Vi var också fram till Smeddammen, där det fanns fullt med näckrosor.

Så gjorde vi en utflykt till Trystorp också, en ovanlig årstid för det besöket. Det brukar allra mest vara om våren som ekängarna där får ett besök av oss.


Vi började med äggmacka och kaffe/saft och strosade sedan in i djungeln. Ormbunkar och älggräs lyste i solen, en fågel drillade med klara toner. Ett jätteträd låg plötsligt vräkt över stigen, så vi fick kliva över, huka oss, och finna en egen stig runt hindret. Det var en rofylld stund där mitt i klorofyllen. De enda som störde var myggorna.

Nu är det måndag morgon och jag hör Lilla Lilas klara röst: - Jag är vaken! Bäst att skynda sig ner och starta dagen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...