2019-08-27

Släktträffar


En härlig söndagseftermiddag träffade jag tre av mina sysslingar och deras fruar i den vackraste av omgivningar. Vi satt på en illgrön gräsmatta med ett livligt trafikerat vattendrag bakom oss (vattenskotrar och motorbåtar), medan sensommarsolen strålade. Frun i huset dukade fram hembakade läckerheter och gott kaffe och så satt vi där hela eftermiddagen och språkades vid. Herrarna pratade mest om sitt stora gemensamma intresse, bilar, men en och annan släktanekdot blev det också.

Släktanekdoter blev det alldeles säkert även för en annan släktträff som jag bevistade dagen innan. På lördagen samlades nämligen ett stort gäng som härstammade från en smed i Röfors. Några av medlemmarna var hitresta från USA. Jag ryckte ut som reporter och tog med mig Maken som fotograf.


Idag ska jag göra mitt pass på Röda Korsets secondhandaffär Kupan och så packa några pinaler innan morgondagens utflykt till den kungliga Hufvudstaden.


Nu mognar lingonen. Det finns massor i skogen, Ut och plocka, vet ja!!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Plocka bär är tyvärr för tungt för min kropp, men svamp funkar och det verkar det finnas massor av i år.Jag tror hunden och jag ska ta en tur idag. :-)

Har funderat på att föreslå någon att göra ett byte: svamp mot bär, så jag kunde koka mig lite sylt, men det funkar inte innan jag flyttat och i oktober finns det väl inte just nå bär kvar va?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...