2019-09-12

En helt vanlig onsdag i september


Dimman var tät igår morse när Maken och jag färdades mot grannstaden i norr. Ibland såg man bara några meter framför bilen. Jag hade tid på BVC för ett cytologprov, som vi hoppas ska visa sig vara negativt.

Hemma igen började vi tillverka kåldolmar, ett riktigt hantverk. Det räckte till en ordentlig kålpudding också. Maken rårörde lingon från frysen, så gott.

Eftermiddagskaffet drack vi med kompisen Ve. - Tänk om vi skulle åka och hälsa på vänfamiljen i Kosovo, diskuterade vi.


Kvällen avslutades på den mysiga restaurangen Dahlins tillsammans med diakonigruppen. Skratt, prat och god mat.

Somnade proppmätt!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Nu blev jag vansinnigt sugen på kålpudding, det får jag ta och laga nån dag!

Du förresten, vet du om det finns någon massör i eller nära Laxå?

Maggan sa...

Hej Ulrika!

Jag har varit på massage hos en kvinna som heter Anneli, men hon har ingen verksamhet längre. I Sannerud finns Lisa Hellman www.post-lisasbutik.com som ger massage. Via gymmet Forma Gym & Cardio AB i Laxå kan man också boka massage; formagym.se. Kolla om det kan vara något. Lycka till!

Ulrika sa...

Tack snälla!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...