2019-09-30

Innan måndagen bryter ut

Randigt 
Så är det sista dagen i september 2019. Helgen har varit lugn och skön. På lördagskvällen hälsade vi på i La Stada. Träffade barnbarnsflickorna LH och LL medan deras föräldrar var på olika kalas.

Kurragömma

Tjejerna lekte intensivt, trots den stora åldersskillnaden. LH är så fin med sin lilla kusin och låter henne styra och ställa.

LL och Farmor läser Draken med de röda ögonen

LL lät sig lugnt nattas av Farmor, först lite kvällslektyr i soffhörnet.

Nu är det måndag med jobb på Arkivet och sedan Eftermiddagscafé på Casselgården,

Ha en bra dag, du med!

Tillagt senare på dagen: 
Nej så blev inte dagen alls. På väg från parkeringen till Arkivet föll jag handlöst i asfalten, tjongade i huvudet så att ögonbrynet sprack. Hand och knä svullnade. Tur att Maken var med och kunde lotsa mig till vårdcentralen. Av de andra tänkta aktiviteterna blev intet.

Tillagt tisdag morgon:

Fick knappt upp ögat när jag vaknade. Måste visa mig för folk idag. Skrämma små barn och gamla tanter. Har ett ärende till La Stada tillsammans med Maken. Jag får skjuta honom framför mig.
Till vänster: måndag förmiddag Överst till höger: måndag eftermiddag
Nederst till höger: tisdag morgon

5 kommentarer:

epsilon sa...

Jag har också läst för barnbarn i helgen.
Alma tycker att fem böcker är det minsta man kan begära
och mormor ställer förstås upp.
Draken med de röda ögonen har jag glömt. Den skulle nog Alma också gilla.

epsilon sa...

Gode tid vilken blåklocka! Det blir värre innan det kan bli bättre förstås.Stackars, stackars dig. Hur är det med handleder o knän då? Hoppas att det inte gör alltför ont.
God bättring önskar jag dig.

Maggan sa...

epsilon: har svårt med vänster hand, klarar inte att greppa och bära. Tur att det inte var höger. Knät är svullet och ömmar, men rätt OK. Blåtiran ska väl lägga sig någon gång, men än ett tag får jag nog se ut sån här. Det går fort att ta ett felsteg!

Ulrika sa...

Men kära nån, AJ!!!
Hoppas du mår bättre nu!

Maggan sa...

Ulrika; Tack, jag mår bättre men är fortfarande blå.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...