2019-09-27

Soppa och Skottlandsminnen till lunch


Igår hade jag ett trevligt uppdrag i Örebro. Jag blev inbjuden att prata om vår resa till Skottland och North Coast 500 miles förra året. Svärdottern Em, som är värdinna, hade ordnat så fint med affischer, bra lokal och härlig soppa. Fler borde kolla upp Husets Cafés trevliga soppluncher och få sig något till livs, både andligt och lekamligt.

Mina sötebrödsdagar är över. Det är konstaterat att jag har diabetes och har fått vrålstarta med två tabletter dagligen. Har fått träffa doktor Chin, labbsköterska och diabetessköterska redan och snart blir det ögonbottenundersökning. Hoppas att jag får stopp på de härjande sockerligisterna. Diabetessköterskan Maritha gav mig lite hopp om att synen ska bli bättre om blodsockret sjunker. Jag håller tummarna och ska försöka kämpa bort överflödskilona.

Än så länge är sötsuget besvärligt!

1 kommentar:

epsilon sa...

Men oj då, inget roligt besked men ändå bra att få veta.
Jobbig ändring av vanor förstås.Men heja dig det klarar du!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...