2019-10-05

Färgstarkt


Vi gav oss iväg på en tur ut på landet för att jaga höstfärgerna och åkte lite på måfå. Såg gula björkar, röda lönnar, dignande rönnbärsträd, solrosor. Vi kom in på en liten väg där vi aldrig åkt förr och såg Stjernsunds slott ligga och gona sig i solen. Innan vi till slut vände för att åka norrut igen gjorde vi ett kort uppehåll i Åmmeberg. Jag kikade in genom fönstret på en gammal tegelbyggnad och fick se ett svart ånglok och en tomte som stod på trappen till förarhytten.


A pro på höstfärger, så börjar mina egna plommonlila färger mattas något. Fortfarande stirrar folk förfärat när jag visar mig.


Vi har just nu en förtjusande liten nattgäst över helgen. Hon kollar nu medan jag bloggar. Nu ska vi gå ner och äta frukost.

Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...