2020-07-03

Naturen in på knuten

De är på gång, foto: Väninnan Ve
God morgon!

Hoppas att du har sovit gott. Det är lite lättare att sova nu, när temperaturen har sjunkit från hett till ljummet.

Alldeles nyss knackade det lätt på fönstret och jag vände mig om. Jag sitter på andra våningen, så det är inte så ofta det knackar på det fönstret. Men det var bara ett av grannbarnen, en svart/vit skatunge som var nyfiken. Härom dagen hittade jag en fågelskit en bit in på vardagsrumsgolvet. Det var väl också en nyfiken skatunge som hoppat in genom den öppna bakdörren för att se hur vårt bo ser ut. Dessutom fick jag göra om fönstertvätten av ett av sovrumsfönstren som var helt nedkackat. Huliganer!!

Min vän Ve föreslog att vi skulle ge oss ut i blåbärsskogen igår mot kvällningen. Bara för att kolla hur det stod till på bärfronten. Det är inget rekordår, kunde vi konstatera, men det kommer trots allt lite grann.

En solig junikväll på Munkastigen, foto MS

Jag säger som Nicke Lilltroll: Mossa, mossa på er alla människobarn, för den här gången.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...