2020-07-29

Those were the days


Huset är åter tomt, så när som på Maken och mig. Men tankarna går tillbaka till hur det var för några dagar sedan.

Lördag
LH tecknade ett stilleben med fruktskålen som förebild, LL målade Super Girl och vi vek och ritade hiskeliga gubbar tillsammans. Jag fäste upp bilderna på garderobsdörren i hallen och LL bjöd in de vuxna till vernissage. Man fick karameller av den charmerande värdinnan i hatt. Några verk blev sålda direkt.


Söndag
Halva styrkan hade åkt hem. Vi andra gick på närbeläget loppis och åt lunch på favoritrestaurangen Dahlins. På kvällen, när LL sov sött, kom kortlekarna fram och vi spelade Spite & Malice, som kära svärmor Isabelle lärde oss en gång.



Måndag
Em, hennes arbetskompis och undertecknad besökte sommarens utställning i Örebro, Marilyn Monroe. Man hade tänkt till ordentligt och såg till att ingen trängsel uppstod någonstans. Ett mindre antal släpptes in per gång till filmförevisning och egen rundvandring bland montrarna i Konserthuset. Innan entrén blev man, om man ville, förevigad framför "Madison Square Garden". Fotot kunde man köpa vid utpassering. Det var först då, när jag såg bilden, som jag upptäckte att jag fått en stor chokladfläck på blusen. Em och jag hade fikat på Wasa-konditoriet innan och jag föll för ett smarrigt chokladflarn. Aj, aj. Synden straffade sig genast.


På röda mattan (med fläckad blus!)

Marilyn fotar 1945
Vi blev imponerade av personen Marilyn, en kvinna före sin tid som hade skinn på näsan och ville vara "sin egen". En hel del fördomar om henne kom på skam.

Utställningen pågår till sista augusti.

Ha det gott!

Maggan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...