2021-01-20

Boll i yren

Ja men, det går fint framåt för Maken. Han är bara lite "boll i yren" ibland, som han fick till det nyss när vi ätit vår lunch. Den felsägningen kom mig att tänka på när jag med allvarlig min beställde "begg and acon" på ett litet hotell i London i min gröna ungdom. Eller när Mästerdetektiven Blomkvist knipslugt lät Röda Rosen veta att "ljuven är hämd!".

Temperaturen har svängt från vådliga minus 19,3 och mycket snö för några dagar sedan till nollgradigt och snöblandat regn idag. 

Småfåglarna håller sig undan sedan flera dagar, har en annan sort fågelfrö i automaten. Det kanske är förklaringen. Saknar dem.

Har varit reporter för Sydnärkenytt och Bodarne-Magazinet i dagarna. Annars händer inte så mycket. Hoppas nu bara att installationen av presidenten i USA går bra idag. Känns lite ängsligt.

Utsikt från en tvättstuga (inte min) 
Vi har sett Makens julklappsdvdn. Chernobyl var mycket spännande och ruskig. Tänk vad nära det var att en än större katastrof hade inträffat! Nu inser man varför Makens kusin i Canada ringde och hojtade: - Skynda er över till oss! Vi ska ta hand om er.

Jag läser mina julklappsböcker och håller nu på med Där kräftorna sjunger. Så nu kan jag förflytta mig till träskmarkerna i North Carolina med en blinkning.

Har inget mer att rapportera, så Hasta la vista!



1 kommentar:

epsilon sa...

Vad skönt att det går framåt även om han är boll i yren ibland.
Vi får hoppas på lagom vinter så det går att vara utomhus,
just nu verkar alla ha skridskois överallt på gator och vägar. Så gå försiktigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...