2021-01-05

Hemma igen


Efter en vecka på lasarettet är Maken hemma igen. Operationen har gått bra och tumören är avlägsnad. Nu gäller det att samla kraft och styrka igen. Vi är vid gott mod.

På nyårsaftonen fick vi skicka hälsningar via nätet. Det gick bra det också, men nästa gång får det allt bli nyårskramar istället!


Joy och LH gjorde mig sällskap över nyårshelgen, det var skönt. Vi gick på promenad, åt gott, spelade Spite & Malice, tittade på film och lunchade på Dahlins. Småfåglarna hade egen lunchbuffé vid fågelautomaten. 

Har du tagit kölapp, undrar blåmesen. - Klart jag har, muttrar talgoxen.

Imorgon är det Trettondagen, då kören brukar hålla konsert i någon kyrka, men så blir det inte i år. Jag har börjat lägga undan det röda, men än sitter gumman och stickar i mitt fönster. På torsdag stoppar jag undan henne i jullådan.


Men till nästa år igen, kommer hon vår kära vän, för det har hon lovat!


2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så skönt att allt avlöpte väl!
Vi hoppas på ett lugnt och bra år efter vaccineringarna. Och mycket körsång!

Maggan sa...

Bloggblad: Ja, det hoppas vi på! Vi får bara ta oss igenom några månader till, sedan så ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...