2021-01-11

Snö


 Idag blir det nog många bilder på snö på nätet. Och här är några till! Sett från mitt perspektiv. Det har snöat oavbrutet hela dagen och nu på kvällskvisten var det regnblandat. Det är nog inte roligt att ligga ute på vägarna ikväll,

Det sista av julen, tre julgardiner, har jag nu egenmäktigt tagit ner. Kände mig lite som gubben i Plankan, när jag svängde de långa gardinstängerna. För säkerhets skull avlägsnade jag krukväxter och dylikt som skulle kunna svepas ner i hanteringen. Sedan kom ljusa, fräscha gardiner upp istället. Jag använde mig av trappstegen istället för, som jag brukar, min långbente Make. Han måste ta det lugnt nu och undvika gymnastiska rörelser.

Hör ni, ta det lugnt och försiktigt om ni är ute och går i vintervädret!

Ha det!

1 kommentar:

epsilon sa...

Ja, ta det lugnt och gå försiktigt för det är verkligen förrädiskt snorhalt nu med lite pudersnö över den blankpolerade isen.
Men det är ju så vackert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...