2021-03-14

Bakslag och andra bullar

 


Ja, det blev ju till att ta fram snöskyffeln igen! Ett tjockt, blött snötäcke la sig över hela vår värld under torsdagen. Men gumman Tö har varit på alerten och nu är det inte mycket kvar av eländet.

Utsikt över dammen på min runda runt kvarteret.


Maken fick slut på en viktig medicin för över en vecka sedan och försökte på alla möjliga sätt att få receptet förnyat. Han ringde, mailade, skrev brev, gjorde allt han kunde för att få kontakt. Nada! Igår lördag var det äntligen en hjälpsam person på 1177 som till slut kunde ordna så att medicinen fanns att hämta. Så veckans längre utflykt gick norrut till det närmaste lördagsöppna apoteket. På hemvägen passade jag på att handla vackra och goda bröd på Sur-Annas. Vilken ögonfröjd!


Annat förnöjsamt är den serie jag följer på Netflix: A suitable boy. Fick tipset på TV av C-G på Gokväll och den är verkligen jättebra. Har det sjätte och sista avsnittet kvar att njuta av. Rekommenderas varmt. 


Jag var med i bokklubben Svalan i några år, ibland med längre uppehåll. Nu upphörde den och jag fick erbjudandet att gå med i Bonniers Bokklubb istället. Jag skulle få 500 kr att handla böcker för om jag gjorde det. Jag svalde betet. 


Nu spurtar jag för att läsa ut de böcker jag fått låna av en vän, innan jag sätter tänderna i dessa. Tavlan är målad av mamma Barbro och föreställer stranden vid Ljugarn och lerhuvudet är skulpterat av min syster Solveig och föreställer mig i unga år. 

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

epsilon sa...

Domherrarna var ju framme och min mormor har ju rätt,det blir snög som vi säger i östra Värmland, det slår aldrig fel. Undrar hur många bakslag som är kvar, Gun i promenadgänget säger tre gånger, Anders, sonen, citerar en kompis och säger sju.
Ang recept så förnyar jag mina över 1177, men det var kanske det ni gjorde. Det brukar ta tre dagar innan man kan hämta ut. Har fungerat bra för mig.
Men du fick Surannas kalasgoda bullar iaf. Hoppas att hon kommer på Reko, blev så sugen på dem.

Maggan sa...

Hej, tack för din kommentar. LVC kunde inte hjälpa till att förnya det receptet, var USÖs ansvar. Och de gick inte att få tag på, inte över 1177 heller. Men till slut så var rätt
person i luren. Sur-Anna kommer inte denna gång. Födelsedagsbestyr. Men om en månad, trodde hon.

epsilon sa...

Men gode tid, det är väl ändå samma region! Otroligt att man som patient ska bli hänvisad hit och dit i ett system som de inte ens själva tycks ha överblick över. Alltid nån annans ansvar.
Lägg ner regionerna - sitter för många småpåvar där, både tjänstemän och politiker.
Skönt att det gick bra till slut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...