2021-03-19

Till skogs


Vilken skön dag det blev. Vi packade ryggsäcken med kaffe och smörgås och bara drog rakt ut i spenaten. Vi har ju vildmarken alldeles in på knuten, vilka lyckostar vi är! När vi svängde av från den asfalterade vägen mot vårt mål, stod en liten råbock mitt i lervällingen och bara spanade. Försent fick jag upp kameran. Lyckades inte heller fånga bofinken i tallen eller rovfågeln som svävade i det blå.


 

Maken gjorde upp eld och vi pratade om att vi borde haft med oss deg till pinnbröd. Det får bli nästa gång. Jag tog en promenad upp på den vackra lilla åsen, Getaryggen, smal och brant och omgiven av raka furor. Sjön nedanför var ännu istäckt men det bångade och smällde när isen fick tänja på sig.


Jag spanade efter tussilago i dikeskanterna, men jag har ännu inget att rapportera på den fronten.

Önskar er en riktigt fin helg!


PS: Fadäs i väntsal - det senast lagda pusslet. (Shit happens)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...