2021-07-06

Sommarmorgon och tjejsnack

God morgon!

Vissa morgnar är godare än andra. Söndag morgon var en mycket god morgon, då LL och jag vaknade först av alla. Maken och jag hade fått kärkommet och oplanerat besök och ett gäng stannade över natt. 


Vad hinner man inte med innan föräldrarna vaknar! Lägga pussel, plocka smultron, äta yoghurt, hämta tidningen, vattna blommorna, sparka boll, prata engelska ...


Här har hon fått prova farmors halsband, som på farmor är ett armband i två varv. 

Söndagskvällen var också fin. Då sågs ett "tjejgäng" nere vid sjöstranden för att fira en födelsedag. 


En av "tjejerna" ville inte vara med på bild, det får man respektera. 

Tänk när mamma hade besök av sina väninnor. Då sa man att "tanterna" kommer, fast de var betydligt yngre än vad jag är nu. Tant Ulla, tant Alice, tant Lizzie, tant Valborg, tant Torborg hette några av dem. Här är tant Ulla och tant Torborg med ungskocken på Djäkneberget i Västerås. Ljuva 50-tal.


Igår fick mina fötter en välbehövlig och skön behandling av Emma, fotvårdsterapeuten. Medan jag satt där i stolen, högt upphissad, bröt värsta åskvädret ut. Blixtarna ljungade, knallarna var öronbedövande och regnet vräkte ner och studsade mot gatan utanför fönstret. Rätt var det var gick strömmen, det blev alldeles tyst och mörkt. Emma var precis klar, men nu undrade vi lite hur jag skulle ta mig ner från min upphöjda position. Hoppa? Klättra ner på stege? Men vi behövde inte undra så länge. Strömmen kom tillbaka och Emma kunde beama ner mig till jorden igen.

Over and out!

2 kommentarer:

epsilon sa...

De där morgnarna med barnbarn innan deras föräldrar vaknar är ju så härliga.

Maggan sa...

Ja, epsilon. De morgnarna är guldkantade!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...