2021-07-23

I plurret


Vilken sommar vi har! Trots värmen och trots att vi har så gott om sjöar runt oss tog jag mitt första dopp först i förrgår. Då var Joy och Eli och hälsade på och de är verkligen inga badkrukor. De befann sig i det våta mest hela den tid vi var vid sjön. Jag njöt också av vattnet, som var alldeles lagom ljummet. Resten av tiden satt vi gamlingar i skuggan under träden.

Vi hann med en sväng ut i blåbärsskogen också. Några kantareller hittade vi inte just, det var nog lite för torrt nu. En del av blåbären tog jag hand om i morse då jag bakade min traditionella blåbärskaka, som jag ska ha med mig och bjuda på när vi håller museet öppet på söndag. 


Efter bad och sol smakar det extra gott med mat. Maken hade laddat grillen med en massa gott.

Nu är vi själva igen, men inte länge till. Om några timmar kommer nästa gäng och hälsar på!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...