2021-07-11

Kontraster


Söndag morgon, en sommarvecka har passerat med solglimtar, regnskurar och åska. Här, i den lilla galliska byn, har det inte hänt så stora saker.

  • Väninnan T-S och jag pratade ikapp över en gofika. 
  • En installatör kom och satte igång Robban, som numer rantar runt och betar på gräsmattan.
  • Smultron och jordgubbar mognar i pallkragen och frestar skatfamiljen. Jag försöker hinna före.
  • Gick en tipsrunda runt Bodarneparken en vacker kväll.
En fruktansvärd flygolycka som tog nio människors liv inträffade bara en halvtimmes körtid härifrån. Så ofattbart. Efter 15 sekunder och 100 meter upp i luften var färden över för dessa människor. Väcker tankar. Livet är skört.

Var rädda om er!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Visst är det en konstigt kluven känsla, man går omkring i sitt eget liv och njuter av det som är gott, samtidigt som andra får sina liv förstörda och deras anhöriga sörjer. Så ofattbart tragiskt. Men vi glömmer ju ändå inte att det är en nåd det hör att leva, få vara frisk och kunna njuta. Några garantier för varaktighet finns inte. Jag blir mer och mer medveten om det.

Maggan sa...

Precis så, Bloggblad! Jag tänker också mycket på detta med förgängligheten. Trots att det inte händer så mycket i det privata, så svischar dagar, veckor och månader förbi allt fortare. Jag försöker leva i nuet så mycket jag kan och njuter av den gula rosen medan den blomstrar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...