2022-05-30

Blott en dag


En vacker söndagsmorgon. Jag är på väg att hämta tidningen i brevlådan, men måste stanna och njuta av den skimrande bilden av ljusgrönt och gult som solen just målar. Trädstammarna kastar långa mörka skuggor på backen. Jag älskar släpljus!

Mors Dag blev en fin dag med kärleksfulla hälsningar från sönerna och en god lunch med Maken på favoritrestaurangen. Vi åkte inte direkt hem efter lunchen utan tog en sväng upp till höjderna öster om vår lilla ort. Där vet jag att det finns gott om liljekonvaljer. Så nu står det en liten bukett på byrån i hallen och sprider sin väldoft.


Nu är det vardag igen, vad det nu innebär för en pensionär. Snart ska jag göra frukost och hämta in tidningen. På förmiddagen får vi sällskap vid fikabordet av ett trevligt par och imorgon är det jobb på Röda Korsets Kupan igen. Något att se fram emot!

Ha det!

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Visst är det härligt att kunna stanna upp mitt i steget och ha tid att SE allt det vackra så här års. Jag får nöja mig med kvällsljusskuggor eftersom jag är en sjusovare av Guds nåde... men jag njuter mer för varje år som går.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...