2022-06-05

Tiden mellan hägg och syren


Pingst - den allra vackraste tiden på året! Igår, på pingstaftonen, strövade jag omkring på den vackra åsen Oxaryggen med milsvid utsikt över nejden. Jag behövde få den tröst och det lugn som naturen kan ge efter några dagar med oro och stress. Jag satte mig på långbänken på kullen och bara njöt av doften från hägg och av stillheten. En gök hoade, tyvärr i norr, och en motorcykel for brummande förbi på vägen långt under mig. Annars var det tyst. Gullvivorna hann jag inte med i år, men daldockor, midsommarblomster, smörblommor och tjärblomster blommade för fullt.

Två snytbaggar kalasade på ett midsommarblomster. 

Själv har jag varit på tre kalas på sistone. Det första var med diakonigänget på favoritrestaurangen. Vilken härlig kväll, vi roade oss själva och även folket runt om. Sedan har jag varit på två födelsedagskalas på samma dag. I juni fyller det mycket trevligt folk!


En ny liljekonvaljbukett står på byrån i hallen. Man behöver inte åka långt för att plocka dem, de växer i dungen alldeles i närheten. 

Ha det så gott i hänförelsens tid!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...