2019-01-25

Cellistsolist och gitarrartist

Cellist som solist. Andreas Tengberg

Det har blivit en hel del musik de senaste två dagarna. På onsdagsförmiddagen övade mina kamrater och jag inför måndagens eftermiddagscafé. Vi ska bjuda på gamla skivbekanta till kaffet.

På kvällen tog jag tåget till Kumla för att vara med om en nätverksträff på Sturepalatset. Där underhöll Folkessons gitarrer med Christer i spetsen. Roligt att återse en bekant i orkestern, Lars, som jag känner från teaterföreningstiden. Mindre kul var det att vänta ensam på tågperrongen i den bistra vinternatten. Tåget var försenat på grund av ett tillbud i Bergsslagen. Men jag tog hellre det än att köra i mörker och halka.

Delar av Folkessons gitarrer Foto: Lars Litzén
Ranukeln Dagny
Det fick jag göra igår kväll när det var dags för konsert i Finnerödja kyrka. Jag har fått ett helt uruselt mörkerseende och vågade inte köra fortare än 80 km i timmen. Så långtradarna dånade om mig där det gick. Usch.

Konserten med Svenska Kammarorkestern var helt fantastisk. Med spelglädje och stor skicklighet framförde de Larssons Pastoralsymfoni, Hayden och Mozart. Kyrkan var fylld till bredden av music lovers.

Av tulpantröstbukettet återstår nu bara en ljuv liten ranukel, vi kan kalla henne Dagny överlevaren. Nu står hon i köksfönstret och lyser.


2 kommentarer:

epsilon sa...

Mycket trevligt i musikväg finns det men visst är det jobbigt med mörkerkörning. Undrar hur det är för karlar med mörkerseendet. Det tycks ju braka på som om de vore unga. några jag känner iaf.

Maggan sa...

Jo du, jag känner också några sådana! Jag tycker att jag bara ser tio meter framför bilen, max.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...