2019-01-08

Lägesrapport från den lilla galliska byn

Ögonfröjd på fönsterblecket

En liten lägesrapport kan vara på sin plats. Det var ju över en vecka sedan jag skrev.

Vi är lite halvkravliga här hemma. Host och nys och snörvel. Maken avstod från att deltaga i en trevlig herrmiddag där det frossades på grisfötter, något han annars skulle ha njutit av. Ja, ja, vi är alla olika!

Själv har jag, trots att jag inte är på topp, deltagit i Trettondagens köraktiviteter. musikgudstjänster i två stora stenkyrkor i närheten. Vi sjöng julens sånger från de traditionella till de lite nyare och vi tycker själva att det gick jättebra. Jag fick bara avstå från den allra högsta tonen i O helga natt. Tur att man har duktiga körkompisar!

Nu håller jag på att "jula av", lite i taget. Det är mysigt med allt det röda, men också skönt att tona ner.

Vårt sovrum pimpat för julen

Vi ser framåt och jag har bokat vårresan redan. I år går den till öarna i Engelska kanalen. Och även i år åker vi med våra goda vänner A och U. Man måste unna sig en morot så här års.

Jersey, bild lånad från nätet


I natt har det snöat och det snöar ännu. Jag ska snart göra mig i ordning för årets första arbetspass på Kupan.

To-da-loo!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...