2019-01-11

Ljusglimtar


Det välsignade ljuset kommer åter. Så skönt! Vissa dagar har vi fantastiska soluppgångar och lika fantastiska solnedgångar. Igår morse, när jag precis hämtat in tidningen från brevlådan, såg det ut så här bakom skogen i sydost.


Mitt i "avjulandet" och dammandet var jag tvungen att stanna upp och hämta kameran. Solen lyste plötsligt in och nådde ända in till hörnskåpet, där glasen kastade reflexer. Skåpet är snickrat av svärfar och på toppen lägger jag alltid en bukett torkade smörblommor, som jag byter ut varje sommar.


Svärfar har även svarvat pokalerna som radar upp sig på hyllan. Han var duktig, svärfar.


Igår hade jag två möten. Här vid halv tre, var det Föreläsningsföreningen som sammanträdde. Vi planerar nästa veckas föreläsning av naturfotografen från Träntorp. Två av oss: ordföranden som står bakom och kassören i randig tröja, har varit med ända ifrån starten för trettio år sedan. Många föreläsningar har det blivit sedan dess.


Min syster S skickade en bild på sin magnifika amaryllis. Upp Amaryllis! Vakna min lilla! Vädret är stilla, luften är sval. Hemma hos henne, på hennes gata i stan, ser det inte ut att finnas någon snö. Så här ser det ut idag, hemma på min gata i den lilla galliska byn:


Ha en bra dag och njut av varje ljusglimt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...