2019-03-08

Long time no seeing


Det var tio år sedan vi sågs, Su, Nina och jag. Det var innan Su flyttade till Storstaden och sedan så småningom till hemlandet Kina. Men nu är hon tillbaka igen! Fast Nina och jag ses förstås oftare.

Bilden ovan är tagen i Su och hennes dotters hem i La Stada, då Nina och jag var och hälsade på för ganska exakt tio år sedan.

Igår lagade Su vårrullar åt oss medan vi pratade om vad som hänt sedan sist. Elden sprakade i den öppna spisen och den stora snälla hunden suckade vid husses fötter. Husse, som bor nästan granne med mig, och Su är särbos nu för tiden, så snart ses vi säkert igen.

Idag är det den internationella kvinnodagen. Grattis alla mina väninnor från olika håll i världen! Idag ska vi firas!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...