2019-03-24

Solo, vind och våfflor


Jag inser att det nu gått länge igen sedan jag skrev här på bloggen. Här kommer ett litet livstecken.

Dagarna har präglats av sol, vind och våfflor. Pe var på snabbvisit en dag. Han förenade besöket hos folktandvården med ett besök hos oss "päron". Efter lunchsoppan gräddade Maken våfflor åt oss, som grädde på moset.

Igår firades vår mysige kyrkoherde, som fyller 50 år idag, med sång och hurrarop på Casselgården. Min kära syster S har också haft födelsedag och den firade hon på anrika Solrosen, den vegetariska restaurangen i Götet. Hennes son O ordnade bildbeviset ovan.

Jag har varit hos frissan och resultatet blev så bra att MP la ut bilder på Fejan. Har producerat en hel del texter till Sydnärkenytt och sjungit i kör. Och det ska jag fortsätta med. I eftermiddag blir det repris på morgonens körframträdande då jag solade med en vers ur Himlen kommer så nära, av Marianne Bokblad. Kören ska sjunga i Tiveds kyrka och efteråt blir det: våfflor, förstås!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...