2021-04-13

Gränsen är nådd

Jag blir vansinnig! Igår hade jag ett av mina (tack och lov mycket sällsynta) raseriutbrott. Det handlar om mailprogrammet, som korkar igen av skräp och som inte behåller mailadresser och som inte kan ordna gruppsändningar. I morse hade jag 50 nya mail i inkorgen med rubriker som Flirtiga damer, smärta i foten, 5000 kr i presentkort, Medium Amanda, Vill tacka dig, Meet cute Asian, Få 100% i bonus, Vinn Värdecheck, Zlatans bitcoin.... Flitiga herrar i det här gebietet är Stefan Holmqvist och Andreas från Kundtjänst. 

Hela gårdagen kämpade jag med att få igenom ett utskick till medlemmarna i den seniorförening där jag är sekreterare. Hela tiden avbruten av att mailen inte gått igenom, gränsen var nådd. Under tiden får jag uppmaningar om att förlänga min penis eller köpa bitcoin. 

Då var det enklare att med Makens hjälp köra runt och dela ut kuvert till de seniorer på orten som inte har mail. Då fick jag lite nyttiga steg, dessutom. 

Nej, sluta klaga nu, Maggan! Idag fyller ju yngsta barnbarnet 5 år. Fina, kluriga och roliga Lilla Lila! Önskar henne allt gott och längtar efter att få träffa henne igen och ge henne en kram💖💕! 



6 kommentarer:

Carin sa...

Jag får också otroligt mycket spam i en av mina mailkorgar hos min telefon operatör! Har satt strikta filter men just nu väller spam in! Irriterande o tidskrävande att sortera bort dem! Hos hotmail töms spammappen automatiskt efter 10 dgr. Deras filter är dessutom mycket effektivt och sällan får jag skräp i inkorgen :)

Maggan sa...

Carin: Det låter som om jag borde skaffa mig Hotmail istället. Det är så otroligt irriterande och stressande med alla dessa skräpmail. Tack för din kommentar.

mossfolk sa...

Jag tror kanske att det beror på var man har använt sin mailadress? På min "vanliga" mailadress, den jag använder till diverse inloggningar, bloggen och så vidare, får jag mängder av spam av precis samma slag som du. Trots att jag tycker att jag är restriktiv med var jag använder adressen.
Till min gmail adress får jag i stort sett aldrig några spam, men den använder jag å andra sidan väldigt sällan...

epsilon sa...

Ja man kan ju bli tokig, just bara vräker det in spam av den typ du nämner, men även med grövre formuleringar som min känsla för det passande hindrar mig från att citera. Skulle önska att telia hade samma system med skräpfilter som hotmail.

Maggan sa...

Carin, mossfolk och epsilon: Tack för era kommentarer. Det känns trots allt lite tröstande mitt i eländet att det inte är bara jag som är drabbad för tillfället. Och epsilon, imorse hade jag cirka 30 spammail, många med väldigt snuskigt innehåll.

Carin sa...

Jag trodde precis som du att spam berodde på var jag varit, men så funkar inte min hotmail-adress som jag oftast använder "offentligt". Tror att nyhetsbrev kan påverka spam när min @dress kommer in hos många främlingar...? Hos mig töms spam av telia efter ca 40 dar vilket påverkar utrymmet på deras server. Hur fungerar gmail och spam? Kan man själv påverka filtret?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...