2022-06-20

Doften av rosor


Gula rosor! Det är en svaghet jag har, det vet de som står mig nära. Och två vackra fång med gula rosor fick jag minsann när jag fyllde år i förrgår. 

Blommor, barn och barnbarn är ingredienserna till en mycket lyckad sommarhelg:


Höjdpunkter: 
En lugn frukost på tu man hand med LL
Ett långt telefonsamtal från morbror B 
En härlig långpromenad med blomsterplock och småprat efter vägen
En sedan länge efterlängtad grillfest, då Maken och sönerna skötte själva grillandet
Ett hetsigt parti Spite & Malice innan läggdags

När "gästerna" dragit hem på söndagen var det inte heller dumt att sitta längst ner i trädgården med ett glas rosé och en kärleksroman. Doften från den finska rosen var bedövande. (Om det nu inte var vinet eller den något tråkiga boken som fick mig lite avtrubbad.)

Vi hörs!

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Vilken fin dag du fick!
Jag hade gula rosor i min brudbukett - det är nåt visst just med gula rosor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...