2022-06-11

Nu blommar det!


Nä nu blommar det! I trädgården växer det så det knakar. Finlands vita ros håller på att slå ut, prästkragar, löjtnanshjärtan och aklejor. Hoppas växterna får stå ifred. Igår morse när jag öppnade dörren passerade en mördarsnigel förbi. Hen finns inte längre. Och på kvällen upptäckte vi ett stort rådjur i rabatten två meter från fönstret. Jagade iväg det utan att fota först! 

På sluttningen till Midsommarberget prunkar rhododendron i alla färger. Och i dammen simmar det ett gäng guldskimrande fiskar. 


Vi har varit på födelsedagskalas igen, hos makarna Pe. Där blev det ett kärt återseende. Min högt värderade arbetskamrat G var på besök hos sin syster och svåger. Vi hann inte prata ikapp innan hennes tåg gick. Vi måste ses snart igen!

Jag måste tipsa om en utställning i konsthallen under biblioteket. Det är fotograf Elin Zlatkovic som ställer ut underbara, magiska bilder. Gå dit innan den 22 juli! 

Ha det så bra och gå ut och lukta på blommorna och lyssna på fågelsången medans tid är!

PS: Befinner du dig i Göteborg nu på förmiddagen kan du gå till Brunnsbo och titta på pensionärer som sitter sex meter upp i luften. Det är syrran som just skickat bilden på den märkliga konstinstallationen. 


Alldeles uppåt väggarna!!!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Kul konst!
Visst är det så att man knappt hinner med i blomsvängarna! Det går så fort nu. Jag gick min första badpromenad i dag. Njöt hejdlöst, men kunde inte låta bli att tänka på hur snabbt tiden går tills jag går min sista för sommaren. Blev nästan vemodig.

Maggan sa...

Tänk det är riktiga personer som sitter där, en timme i taget. Jag hade aldrig vågat. Nu har jag läst din bok! Har levt mig in i dina föräldrars villkor, så svårt för dem. Rörande och fint beskrivet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...