2022-06-30

Kort besök i huvudstaden


Ett kärt återseende blev det i veckan då jag åkte upp till Stockholm och träffade mina vänner som vanligtvis bor i södra Frankrike. Det var kanske sommarens varmaste dagar med temperaturer över 30 grader. Lite väl varmt, det tyckte till och med vännerna som ju är vana med höga temperaturer. 

Men vi led inte alls, vi sökte oss till skuggan under de väldiga ekarna på Djurgården eller gick på promenad med barnbarn och hund längs sjöstranden. En sådan vacker sommarstad Stockholm är! Glittrande vatten, mycket grönska, skärgårdsbåtar...



Jag passade på att göra ett besök på Thielska Galleriet på Blockhusudden, något som jag länge velat göra. 


Här kunde man verkligen frossa i kända konstverk av Munch, Lautrec, Bruno Liljefors, Carl Larsson, Erland Jansson... Allra mest tyckte jag om målningarna av Akke Kumlien, som var intendent på Thielska galleriet. Jag vet inte om man verkligen fick fotografera på galleriet, men här ovan syns beviset på att jag faktiskt gjorde det.

Nu har jag varit hemma en dag och passade på att baka ett gäng bullar. Snart får vi gäster.

Må så gott!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...