2023-03-02

Björnfrossa


God morgon!

Väninnan T-S och jag var iväg på ett sedan länge inbokat evenemang: En värld av Skifs på Hamburger Börs. Det är väl fyrtio år sedan sist som jag såg Björn Skifs på den scenen och det jag minns är sketchen när han kör bil sittandes på en stol.

Nu var arrangemanget lyxigare med en massa duktiga musiker på scenen. Jag njöt av A whiter shade of pale och Håll mitt hjärta och blev överraskad av att jag kunde texten till Det regnar, regnar. Sångnumren varvades med charmigt småsnack. Mot slutet av konserten stod folk upp och sjöng med. Det måste ha känts skönt med publikens så påtagliga kärlek och entusiasm.

Innan showen började åt vi en skogsinspirerad trerättersmeny. Vad sägs om:

  • Gingravad lax, grovkorning senapskräm, mjukbakad fänkål och hembakt kavring
  • Hjortinnanlår, gräddkokt svamp med messmör, friterad svartkål och vinbärsgelé
  • Pastej på Valrhona choklad, grankottsolja, rårörda blåbär och faringrädde

Dagen därpå var gråmulen. Efter en skön sovmorgon och lång hotellfrukost, gav vi oss ut på stan. Det blev några timmar med lite shopping och promenerande, innan det var dags att hoppa på bussen igen.

Och nu har vi vänt blad. Almanackan visar att det är vårmånaden mars. Jipeee!


2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Den där "Björnen" hade jag gärna sett och lyssnat på också. Han är toppen !
Allt ser så gott ut!
Vädret mindre gott förstås men det är ju den årstiden vädret ser ut precis så där.
Ha det gott!

Maggan sa...

Karin: Jo, det var en fin stund med favoritnallen! Han är rolig, charmig och sjunger med bästa soulrösten. Vädret kunde ha varit mysigare, men man kan inte få allt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...