2023-03-07

Nära och kära


Det är lugnet före stormen, bokstavligt talat. Om någon timme ska det bli snöstorm över den lilla galliska byn och i tidningen råder man oss hålla mobilen laddad. Så jag passar på att skicka ut en hälsning i etern, medans det går.

I torsdags skickade jag ett mess till familjemedlemmarna: Kan vi ses i helgen? Jag längtar ihjäl mig!

Meddelandet hörsammades och barn och barnbarn strömmade till. Så härligt att ses, prata, skratta och leka! Helt ljuvligt att få snusa i Lilla Vs mjuka babyhår och se henne avfyra ett soligt, tandlöst leende när jag pratade med henne. Storasyster är inte tandlös. Hon har fått nya fina framtänder och sprallade på som vanligt. Hon bjöd in till uruppförande av egna pianostycken i biblioteket och fick varma applåder. 

På söndagsmorgonen klockan 8 satt Lilla Lila och jag bänkade framför TVn när starten för Vasaloppet gick. Femtontusen åkare filmade med drönare högt ovanifrån. Vilken syn! Det tyckte vi båda.

Håll er varma och åk inte ut på vägarna i onödan!

Vi hörs!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...