2023-06-23

Glad midsommar!


 Glad midsommar önskar jag dig som tittar in här!

Platsen ovan, Ramundeboda, kommer att fyllas med festklädda människor idag, men igår var det lite glesare med folk. Maken och jag tog oss varsin strutglass vid Sockenstugan. Jag strosade omkring en stund på den gamla kyrkogården. Så många namn på gravstenarna jag kände igen!

Det blommar både inne och ute. Klängrosen trängs med kaprifolen vid bodväggen och grannens urgamla paradisbuske sträcker över sin enda blommande gren på vår tomt. Att den blommar är ett tecken på att det är vår bröllopsdag, för det är då den passar på. 

Just denna dag är det femtio år sedan vi gifte oss i Badelunda kyrka utanför Västerås. Det var en riktigt varm och solig dag. Jag hade gula rosor i håret och i brudbuketten. Klänningen har jag kvar och jag förundras över att jag har kommit i den. Maken hyrde sin smoking och frackskjorta från Gestbloms för 96 kronor. Kvittot är inklistrat i fotoalbumet tillsammans med bilder från kyrkbacken och från festen vid Kolbäcks gästgiveri. 


Uppe i träden vid gästgiveriet underhöll en papegoja gästerna hela kvällen. I tidningen hittade vi, förutom bröllopsbilder på oss själva, en annons under rubriken Förlorat: Var är Jakob? Vem har sett en grå papegoja med röd stjärt, senast synlig vid Gästgivargården. Hoppas att han hittade tillbaka till sin ägare.

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...