2023-06-07

Härlig är jorden


 God morgon!

Nu har jag hängt med Maken och Tivedspôjkera på två gig. Den första spelningen var i Älgarås medeltida kyrka. Det är en tradition att kör, spelemän och allmänheten samlas där en junikväll och skapar musik tillsammans. Så skedde även i år den 4 juni. Det blev en mycket fin kväll, som avslutades på kyrkbacken med att alla sjunger Härlig är jorden. 

Gårdagens Nationaldagsfirande skedde i Dammtorp i Tiveden. Vilken dag! Sol, mycket folk och tal av vårt nya kommunalråd Håkan. Vi viftade med våra flaggor, sjöng Du gamla, du fria, gick tipspromenad och åt rulltårtsbakelse. Tivedspôjkera spelade från scenen och avslutade med ett svängigt potpurri med Sven-Ingvarslåtar.

Innan jag hunnit äta bakelsen och innan det hela börjat, vek sig bänken jag och min vän A satt på. Jag trillade av och rullade som en boll ner för en liten slänt. Det såg nog roligt ut, för de som kommit tidigt. Jag fick hjälp att komma upp och fick tröjan avborstad från boss och skräp.

 

Min arbetskamrat Hillevi har precis fyllt år. Hon är inte helt hundra, för hon fyllde 99 år! Det är alltid roligt att träffa henne, glad och trevlig. Vi delar många minnen från arbetslivet på industriföretaget ESAB. Hon var en av de första som tog hand om mig när jag började där 1979. 

Nej, nu ska jag sätta fart. Det är onsdag och dags att göra sig i ordning för ett pass på Kupan!

Ha det!



 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...