2010-07-12

Dagen idag

Dagen idag
...åker L och K-O till Island för att tölta
...träffar S och exet familjerätten
...städar PO66 och bröderna ur sin mammas hem
...jobbar Joy i sitt anletes svett

Jag har gått mellan tvättmaskinen, torkvindan och frysen. Har nämligen äntligen kommit mig för att frosta av mitt i värmen. Hittade en mängd av fjolårets vinbär och ska ta mig för att koka saft, bara temperaturen sjunker något.

Idag har vi fått hjälp att montera en sprillans ny markis över uteplatsen. Den gamla började bli bra luggsliten. Den har ju redan trettio år på nacken.

Pionen ovan härör sig från de allra första försöken med nya kameran. Blomman är för länge sedan utblommad och det är härligt att kunna spara intrycken, inte bara i minnesbanken i hjärnan.

A pro på hjärnan. Snart kokar den. Jag får gå ner till bottenvåningen och kyla ner mig lite.

Önskar er en fortsatt bra sommardag!

5 kommentarer:

John sa...

svett ja.. massor av det.. *puh* =)

Maggan sa...

John: Ja, jag förstod att det skulle bli hett för dig. Tänker på dig.
Kram

epsilon sa...

Ja, tänk vilka fynd man göra i frysen. Att frosta av gick väl smidigt i värmen?

Maggan sa...

epsilon: Det har nog aldrig gått så fort!

Lotta sa...

Hallå där borta
Jag är bara inne så här på kvällskanten för att önska er en riktig skön helg.
Idag gick Kennet på semster..
Härligt!!!
Vi kanske tar en tur till Norge om väder och sånt håller i sig
men först skall det nya taket på på altanen...Hälsa älsklingen ifrån oss här
Kramizzz på er båda...//Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...