2010-07-22

På grunt vatten

Vid sjutiden igår kväll åkte vi ner till Kommunalbadet för att svalka oss med ett dopp. Det var flera år sedan vi var där, trots att det är det närmaste badet för oss. Vi var nästan ensamma, det är skönt att inte behöva trängas med en massa människor. Jag gick rakt ut och fortsatte att gå flera hundra meter och fortfarande nådde vattnet mig bara till låren. Steget från bryggan var bara några centimeter. Inte undra på att skylten som varnar för att dyka var uppsatt.

Idag läste vi i lokaltidningen att kommunen är förargad på att kraftbolaget reglerar vattennivån alldeles för hårt.
Dagen idag:
... fyller syskonbarnet O 14 år
... har jag betalat en massa räkningar
... regnar det
... ska jag besöka min Lilla Tant som är ledsen för att hon fått flytta till hemmet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommunalbadet! Underbart vackert namn på en badplats!

Maggan sa...

Anonym: Det låter lite grått, eller hur? Vem är du som kommenterar?

Anonym sa...

Det låter Laxå helt enkelt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...