2010-07-26

Inte längre luguber

Jag påverkas av vädret, vare sig jag vill eller inte. Nu måste jag motarbeta mina dystra (lugubra?) känslor med något vackert. Bilden ovan är så romantisk, en favoritbild som var omslag till en broschyr för Trädgårdsföreningen i Göteborg.
Nyss tog jag stövlarna på och cyklade ut på skogsvägarna bakom oss för att plocka lite bär. Blåbären är på gång och det finns gott om smultron.

Igår kväll höll Åsa, Lars och jag ett Andrum i kyrkan. Det handlade om Gemenskap, Glädje och att bli Berörd om och av sommaren. Jag hade bl a gjort en lista med saker som gör mig glad:

... vinbären som mognar i granna klasar
... fjärilarna som fladdrar kring blommorna
... gula, knubbiga kantareller under risiga granar
... vykort från en vän
... en bra bok som jag äntligen har tid och ro att läsa
... en glass en solig eftermiddag
... katten som spinner i mitt knä
... ett dopp i en stilla insjö
... ett uppfriskande regn som får naturen att dofta

Fast nu får det räcka med det sistnämnda!

I lördags blev badturen och picknicken av naturliga skäl inställd. Istället hade vi picknick inomhus och när regnet upphörde gick Lilla Hjärtat och jag ut och blåste såpbubblor.

Dagen idag:
... är den sista semestermåndagen
... händer inget speciellt
Lägg märke till att två pyttesmå sniglar har satt sig på termometern. Man kan klicka på bilden.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...